Jouw trainingsvorm

Jouw sport/training optimaal uitvoeren.

Er zijn veel verschillende trainingsvormen. Elke trainingsvorm heeft zijn voordelen en nadelen. Veel teamsporten worden gekozen voor het sociale aspect, maar verbetering van de gezondheid wordt niet altijd bereikt. Cardio training en krachttraining wordt vaak gebruikt om de fitheid te verbeteren, maar niet iedereen vindt dit leuk.

Waarom is krachttraining belangrijk voor ondersteuning van andere trainingsvormen?

Lees verder


De vraag is hoe je effectief je doelstellingen kunt bereiken door middel van een combinatie van trainingsvormen.

In ‘Jouw trainingsvormen’ wordt aangegeven wat krachttraining voor meerwaarde heeft, om jouw uiteindelijk doelstellingen te behalen. Wat zijn de voordelen en nadelen van een bepaalde trainingsvorm of sport. Welke spiergroepen zijn belangrijk in deze bepaalde trainingsvorm of sport, welke fitnessoefeningen zijn daarvoor nodig? Een extra blokje krachttraining in de week zorgt voor het makkelijker en effectiever behalen van de juiste doelstellingen.

Een voorbeeld waarom krachttraining en cardio training helpt in het verbeteren van een sport/ trainingsvorm, in dit geval voetbal!

Physiological demand of soccer


Deze sectie blijft in ontwikkeling, kijk of jouw trainingsvorm is uitgewerkt.

Kies jouw trainingsvorm:

Individuele sporten

Semi-individuele & teamsporten

Visie doelgericht trainen

Effectiever trainen door optimalisatie